V minulosti jsme se na našem blogu už trochu věnovali budování e-shopů. S imaginární paní Helenou jsme si prošli základní informace o personách a obsahu, zjistili jsme, co jsou archetypy i analýza klíčových slov a jak nám mohou tyto znalosti pomoci při tvorbě webu i marketingové strategie.

Už víte, jakou značku chcete budovat?

Pak se můžete pustit do samotného webu.

Na WordPressu je možné udělat malou internetovou vizitku stejně dobře, jako rozsáhlý e-shop. Dnes vás necháme nahlédnout pod pokličku našich procesů a ukážeme vám, jak stavíme web na míru u nás, a co všechno stojí za jedním takovým na pohled obyčejným a jednoduchým projektem.

Krok první: Seznamovací schůzka

Co čekat, pokud nás oslovíte s poptávkou na tvorbu webu?

V první řadě se budeme muset trochu seznámit. Ideální je osobní schůzka. Protože však naši klienti pocházejí ze všech možných koutů světa, osobní seznámení není pokaždé možné. Nebráníme se tak ani virtuálnímu setkání, například na Skypu.

Během této schůzky se z vás pokusíme dostat veškeré informace, které budeme pro tvorbu vašeho webu na míru potřebovat.

Můžete počítat s tím, že padnou následující dotazy:

  • Předmět zakázky, tedy jaký web poptáváte (e-shop, katalog produktů, osobní prezentaci, magazín…),
  • budeme ho napojovat na nějaké externí systémy? (Například skladové či účetní programy, platební brány apod.
  • jaké jsou cíle vašeho nového projektu
  • kdo jsou vaši zákazníci,
  • na této schůzce si vyžádáme také první podklady k tvorbě webu, například texty, hotové logo či logo manuál, analýzu klíčových slov apod.).

Během hovoru se však určitě dostaneme také ke spoustě dalších doplňujících otázek. Abychom vám totiž mohli vytvořit web nebo e-shop na míru, musímese toho o vás dozvědět co nejvíce.

Krok druhý: Analýzy, cíle, plánování a finalizace zadání

Jakmile se od vás všechno dozvíme, můžeme se pomalu pustit do práce. Než však dojde na samotnou stavbu webu, do které spadají například analýzy, wireframy, grafika a nakonec také, programování, kódování a testování, musíme pořádně zjistit, do čeho jdeme. Jen tak bude váš budoucí web podávat ty nejlepší výsledky.

V tomto kroku uděláme:

  • analýzu stávajícího webu,
  • analýzu klíčových slov,
  • zhodnocení tržního prostředí ve vašem oboru.

Poté můžeme nastavit cíle vašeho budoucího webu a pustit se do jeho prvních návrhů.

Krok třetí: Plán projektu

V této části naplánujeme postup prací a dáme dohromady harmonogram jednotlivých fází projektu. Kromě toho od vás převezmeme všechny zbývající podklady.

Krok čtvrtý: Tvorba grafiky

Tady už začíná opravdová zábava. Alespoň pro nás. V tomto kroku se totiž konečně pustíme do samotného tvoření. Nejprve navrhneme wireframy.

Při tvorbě grafiky a wireframů se ke slovu dostane náš UX specialista, který se postará o to, aby se zákazníci na vašem webu cítili příjemně a neměli chuť utéct ke konkurenci. V této fázi začneme také s testováním, abychom včas poznali, zda není nutné provést nějaké úpravy právě už ve wireframech.

Potom, co si všechno pečlivě připravíme, dostane se k práci grafik. Ten připraví návrh webu, který vám následně pošleme k připomínkám. Až spolu všechno doladíme, dostane se k práci kodér.

Krok pátý: Kódování

V této fázi dostane kodér k dispozici schválené materiály od grafika a jeho návrh uvede do funkční podoby. Přesněji řečeno statickou grafiku rozhýbe. K tomu, aby web fungoval podle vašich představ, a abyste na něm mohli pracovat, přidávat na něj články nebo prodávat své zboží, bude ještě nutné web naprogramovat.

Krok šestý: Programování a nasazení CMS

V této části uděláme z vašeho webu prostředí funkční po všech stránkách. Nasadíme na něj CMS neboli redakční systém, ve kterém si budete stránky spravovat a zprovozníme všechny ostatní funkce, na kterých jsme se domluvili. S prací na webu však ještě nekončíme. Přestože už se tváří funkčně, ještě nás čeká testovací fáze, bez které ho do světa rozhodně vypustit nemůžeme.

Krok šestý a sedmý: Testování podle scénářů a křížové testování

Přestože to některé agentury dělají, spouštění webu bez testování je ostuda, která vás může vyjít pěkně draze.

Tester většinou testuje podle scénářů. To znamená, že náš tester dostane bodové zadání, podle kterého web prokliká a zjistí, zda vše funguje tak, jak jsme plánovali. Kromě toho provádíme také zátěžové testování. To předchází nečekaným pádům webu v okamžiku, kdy jej navštíví větší množství zákazníků zároveň.

Zvlášť v případě e-shopu může vynechání tohoto kroku napáchat hromadu škod.

V této fázi projektu zároveň testujeme fungování webu v jeho respozivní verzi.

Jdeme do finále: Předání webu a měsíční hodnocení

Konečně jsme v cíli. Po testování vám to všechno předáme, ukážeme vám, jak co funguje a můžete web bez obav pustit do vod internetu. Naše spolupráce tím však nekončí, naopak by se dalo říct, že naopak teprve začíná. Pokud budete mít zájem, tak se i nadále budeme starat o váš redakční systém a pravidelně jej aktualizovat, kontrolovat návštěvnost a společně s vámi ladit detaily tak, abyste s webem dosáhli těch nejlepších výsledků. Přibližně po půl roce vyhodnotíme návštěvnost webu a použité prvky. V případě potřeby stanovíme nové scénáře pro další rozvoj webu.

 

Tato spolupráce potrvá tak dlouho, jak si jen budete přát.

 

Grafika On-line marketing Web a eshop

Mohlo by vás také zajímat