Příspěvky z našeho blogu

03 | 02 | 2017

Základy PPC reklamy

Čtení tohoto článku zabere přibližně 3 minuty.

Spustili jste vlastní e-shop? Víte, jaká bude vaše obchodní (brandová) strategie, i na jaké klienty budete cílit? Gratulujeme.

Jak ale dosáhnout toho, aby váš e-shop nezapadl mezi spoustu jemu podobných? A ruku na srdce – to, že jej bez dobré propagace čeká nevalný osud, je více než pravděpodobné.

Možností reklamy – jak on-line, tak off-line – je nepřeberné množství, a jenom její stručné představení by vydalo na mnoho stránek textu.
Vybrali jsme pro vás tu, která se v poslední době těší velké oblibě a především – skutečně funguje.

Řeč bude o PPC.

Pokud jste o PPC (z angl. pay per click, tzn. platba za kliknutí) nikdy neslyšeli, nevadí – představíme si ji. A pak se vrhneme na praktické rady, jak z PPC vytěžit maximum.

Princip, a hlavní výhoda PPC spočívá v tom, že vy – jako inzerent, neplatíte za každé zobrazení reklamy potencionálním kupujícím, ale až ve chvíli, kdy na vaši PPC reklamu váš možný zákazník klikne. Dá se tedy říci, že platíte pouze za ty, které vaše reklama skutečně zaujala. U jednotlivých PPC reklam si stanovujete maximální částku, kterou do nich chcete investovat – z této částky se pak prokliky budoucích zákazníků odečítají.

PPC reklama se spravuje po registraci v PPC systému. Mezi ty nejvíce využívané v České republice patří Sklik a AdWords.

Pojďme se ale zaměřit spíše na to, co na internetu nenajdete tak snadno jako teoretické základy.
Správa PPC kampaní není tak jednoduchá, jak se může na první pohled zdát. A z vlastní zkušenosti víme, že „samospráva“ většinou přinese jen minimum konverzí. Přesto vám přinášíme pár tipů, které nám fungují.

Zamyslete se nad tím, kde jsou vaši zákazníci

A tam je „lovte“. Vzpomínáte si na poslední článek o personách? Dobrému poznání vašich zákazníků se prostě nevyhnete. A stejně jako v celém vašem podnikání, i v PPC potřebujete vědět, na koho ty reklamy vlastně cílíte.

Nepodceňujte tedy poznání vašich zákazníků, (opět) se vám bude hodit.

Long taily vládnou

Nejdříve zase trocha teorie – v PPC reklamách budete pracovat s klíčovými slovy. Doporučujeme si toto téma pečlivě nastudovat – na volbě vhodných klíčových slov stojí a padá úspěch vaší PPC reklamy.

Klíčová slova se dělí na tzv. short taily (např. modré tričko) a long taily (např. bavlněné pánské modré tričko).

Pokud můžete, tak jednoznačně sáhněte po longtailových klíčových slovech. Čím unikátnější long taily vymyslíte, tím pravděpodobnější bude, že se kupujícímu zobrazí na jeho dotaz ve vyhledávači vaše reklama – málokdo totiž hledá jen „boty“, „potraviny“ apod.

Nezapomeňte měřit

Měřte efektivitu svých kampaní tak často, jak to jen jde. Doporučujeme nástroj Google Analytics, ve kterém si můžete vytvořit různé segmentace a sledovat tak ty metriky, která vás zajímají. A samozřejmě – také snadno zjistit, kde vám utíkají peníze.

A nebudeme vám lhát – pokud uvažujete nad marketingovým školením, rozhodně zvažte právě to, které je zaměřené na Google Analytics pro správu PPC kampaní. Vysokou školu na to úplně nepotřebujete, ale správné nastavení analytik nemusí být pro laika úplně snadné. Nicméně – ušetří vám spoustu peněz, a většinou se vyplatí svěřit jej do rukou odborníkům.

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close