Slovník pojmů
A
AdSense
Služba společnosti Google, která zprostředkovává reklamu. Majitelům a provozovatelům webových stránek umožňuje na jejich stránkách zobrazovat relevantní reklamy, z nichž dostávají provize za proklik.
Advergaming
Tvorba internetových her v rámci marketingové kampaně a reklamních strategií určitých výrobců, vývojářů a značek. Je to prostředek pro seznámení širokého publika s produktem firmy, prostřednictvím vloženého loga či podobného reklamního odkazu přímo do prostředí hry.
AdWords
Reklamní systém od společnosti Google pracující na principu PPC, tedy platbě za proklik - inzerent neplatí za zobrazení reklamy ale za reálný proklik.
Affiliate marketing
Určitě jste se s ním setkali. Často jde o odkazy s určitým označením. Poté, co si přes proklik na ně koupíte výrobek či službu, člověk, přes jehož odkaz jste nákup provedli, z něj dostane provizi. Odborněji řečeno se jedná o metodu marketingu, fungující na principu provázanosti toho, kdo nabízí své služby či produkty, a stránek, které tento produkt podporují.
Algoritmus vyhledávače
Systém hodnocení popularity indexovaných webových stránek k danému klíčovému slovu. Vyhledávače často mění své algoritmy, protože je jejich hlavní prioritou zobrazovat vždy co nejpřesnější výsledky vyhledávání.
Analýza klíčových slov
Důkladný rozbor webových stránek a definování optimálních klíčových slov, která zajistí vysoké postavení webu ve vyhledávačích.
Anchor text
Text, přes který je veden hypertextový odkaz.