Facebook je u nás zdaleka nejrozšířenější sociální sítí. Kdo do ní není zapojený, jako by neexistoval. A to platí zejména z hlediska marketingu. Chcete-li dostat svou značku, nápad, produkt nebo službu mezi lidi, bez Facebooku se neobejdete. A protože stále platí, že obraz může vydat za tisíc slov, grafická díla a fotografie určitě budou hrát ve vaší kampani roli. Facebook si s nimi ale dokáže nepěkně pohrát.

Obrázky Facebooku servírujte tak, jak je má rád…

Při vkládání fotografií na profil dochází automaticky k jejich kompresi a případně k oříznutí. Tyto nevyžádané zásahy mohou sdělení zásadně narušit. Jak se jim vyhnout? Začněte tím, že obrázku už při „výrobě“ vtisknete optimální rozměry. Pojďme se podívat na jednotlivé typy fotografií a jiných grafických prezentací na Facebooku a jejich doporučené parametry.

    1. „Profilovka“– profilová fotka je základním poznávacím znakem každého uživatele na Facebooku. Měla by být výrazná, spíše jednoduchá a snadno zapamatovatelná. Funguje podobně jako logo firmy (a u firem je vlastní logo jako profilová fotka jasná volba). Správná výchozí velikost profilovky je 180 x 180 px. V některých případech (u komentářů) bude obrázek zmenšen na 40 x 40 px.
    2. Úvodní fotografie (Cover foto) – každý návštěvník vaší stránky uvidí nejdříve právě tento obrázek. Vybírejte jej tedy pečlivě a počítejte s rozměry 851 × 315 px (můžete nahrát i foto o dvojnásobné velikosti, FB si ji zmenší).
    3. Událost– chcete vytvořenou událost zviditelnit obrázkem? Vhodný rozměr je 784 × 295 px.
    4. Příspěvek a citát– čistě textové příspěvky na Facebooku příliš neprorazí. Sdělení je proto třeba doplnit vhodnou fotografií nebo obrázkem. Ideální velikost je v tomto případě 940 × 788 px. Trochu jinak je tomu u tradičních motivačních citátů, kterými se FB hemží. Pro ty je nejlepší zvolit čtvercový formát 800 x 800 px.
    5. Propagace– speciální formát fotky budete potřebovat pro placenou propagaci některé vaší události nebo přímo vaší facebookové stránky. Správná velikost činí 1 200 × 444 px.
    6. Kolotoče – rotující fotky na vašich FB stránkách představují atraktivní způsob propagace. Každá fotka by přitom měla mít nejlépe 1 080 × 1 080 px.

Jak se vyhnout kompresím?

Jak už bylo řečeno, Facebook si vkládané fotky sám upravuje a zejména komprimuje. Je to daň za to, že na tuto síť můžeme nahrávat neomezené množství fotografií a „skladovat“ je zde. Pro samotný Facebook je omezení velikosti a kvality obrázků výhodné. My ale často žasneme, co se z krásné fotografie nahrané na náš profil stalo po jejím zpracování. Lze tomu nějak zabránit?

Stoprocentní lék bohužel není, ale negativní dopady můžeme zkusit omezit několika způsoby, například právě vložením obrázku ve správné velikosti a také nahráváním fotografií vždy v maximální dostupné kvalitě. Vyhněte se rovněž opakovanému stahování a nahrávání fotek na Facebooku a používejte vždy původní zdroj (dochází k opakovaným kompresím). Výhodnější také může být použití fotografie ve formátu PNG.

Grafika Sociální sítě On-line marketing Web a eshop

Mohlo by vás také zajímat