Na začátku je slovo. Slovo zadané do vyhledávače.
Pokud se zrovna chystáte založit si nový web nebo e-shop, analýza klíčových slov bude jeho základním stavebním kamenem. Poskytne vám totiž sadu (většinou stovky až tisíce) nejčastěji hledaných slov a frází, které lidé zadávají do vyhledávačů – u nás nejčastěji do Googlu nebo Seznamu, když zrovna potřebují vaše služby nebo produkty.
Díky analýze klíčových slov zjistíte nejen to, jaké fráze a jak často lidé hledají, ale také jak moc velkou konkurenci u nich máte.
Je důležité si uvědomit, že pokud by na vašem webu chyběla hledaná slova a fráze, vyhledávače by váš web nikdy neobjevili a tudíž by se informace o vašem podnikání nedostala ani k vašim zákazníkům.
To si můžeme uvést na příkladu. Představte si, že nabízíte mytí aut v Liberci. Je zbytečné, abychom na webu použili frázi umytí auta, neboť ji nikdo nehledá.
Naopak je vhodné, abychom použili ruční mytí aut, ještě lépe bude fungovat ruční mytí aut Liberec, protože jestliže nabízíme lokální službu a nepotřebujeme, aby naše stránky navštěvoval někdo z druhého konce republiky, protože naše služby pravděpodobně ani nevyužije. Správně připravená analýza klíčových slov od odborníka vám přesně doporučí, které fráze použít musíte a které budou naopak zbytečné.
Není to jen výčet slov s jejich hledaností
Analýza klíčových slov pomáhá zvyšovat konverze, najít nové zákazníky a také optimalizovat útratu za reklamu. Rozhodně se nejedná o pouhou tabulku se slovy a frázemi, k nimiž je přidaný údaj o počtu hledání.
Nesmí v ní chybět označení, která klíčová slova a fráze jsou nejpodstatnější a která už méně vhodná, nebo zbytečná. Vždy v ní najdete také návod, jak ji implementovat na váš web a jakým způsobem s ní pracovat. Zároveň s tím budou všechna slova roztříděná do skupin a také by vám měla nastínit strukturu vašeho webu.
K čemu ještě analýzu klíčových slov využijete
Analýza klíčových slov ale nemusí být nutně jen podkladem pro stavbu nového webu, využijí ji také copywriteři při tvorbě následného obsahu například na blog nebo PPC specialisté a v neposlední řadě linkbuildeři.
Na příkladu mytí aut si opět ukážeme, jaký článek například můžete jako firma zabývající se problematikou kolem aut, na svůj web napsat. Hodit se bude například téma jak správně umýt auto nebo jak vyčistit interiér auta. Analýza klíčových slov takových příležitostí nabídne mnohem více a určitě pomůže s tvorbou obsahové strategie.
Jak poznám, že to funguje?
Lidé začnou navštěvovat vaše stránky na daná klíčová slova, některé statistiky najdete v Google Analytics. Případně se můžete sami zaměřit na určitá klíčová slova a ověřit si, na jakém místě se ve vyhledávání zobrazujete.
Ale nezapomeňte: ke zlepšení pozic nedojde přes noc. Většinou k tomu dojde postupně, jak vaši stránku začnou indexovat vyhledávače. Je velmi důležité kontinuálně pokračovat v přidávání dalšího – relevantního a kvalitního – obsahu na své stránky nebo blog. I to bude nadále zvyšovat hodnotu vašeho webu a přitáhne stále víc návštěvníků.
Zapamatujte si, že analýza klíčových slov vám pomůže:
- Zjistit, jaká slova jsou pro váš web nejdůležitější: měla by na ně existovat vstupní stránka.
- Správně nastavit útratu za PPC reklamu: Budete distribuovat výdaje do úspěšnějších klíčových slov a eliminujete ztrátu.
- Zvýšit prodej: Identifikujete klíčová slova, která přináší nejvíce konverzí.
- Dozvědět se o trendech ve vyhledávání: je velmi důležité vědět, co je ve vašem hledané na začátku nebo na konci roku, rozdíly mohou být velké.
- Najít nové příležitosti: velmi dobře mohou zafungovat také longtailové výrazy, na které nemusíte mít velkou konkurenci.