Slovník pojmů

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Z

P

Packet

Packet je balíček informací, které jsou šířeny na internetu. Přenos dat probíhá pomocí přepojování packetů a každý obsahuje data uživatelská, stejně jako řídící. Sítě využívající taková data dokážou adresovat více cílových uživatelů a eliminují některé chyby.

Persona

Modelový zástupce vaší cílové skupiny, pro kterého „to“ celé děláte. Je nezbytně nutné vaše zákazníky poznat, a pak si vytvořit personu podle demografických, ekonomických aj. kritérií.
Vždy se ptejte: Skutečně bude tenhle obsah Emmu (personu) zajímat? Pro koho to vlastně dělám?

Příklad toho, jak by mohla persona vypadat:

persona_protopersona5

Pixel

Pixel je základní a nejmenší jednotkou digitálního obrazu, bitmapové grafiky. V podstatě se jedná o každý jeden nedělitelný bod určité barvy na monitoru. Soustava pixelů pak tvoří celkový obraz, který vidíme. Jednotlivé pixely nejsou uspořádány nahodile, ve skutečnosti vytváří přesnou mřížku, takže je možné každý bod přesně specifikovat a identifikovat.

Plugin

Plugin bychom mohli chápat jednoduše jako rozšíření. V IT se pak jedná o rozšíření určitého programu, aplikace či jiné softwarové součásti. Plugin je označován také jako zásuvný modul.

Podcast

Podcast je oblíbenou formou obsahu na internetu. Jedná se o mluvené slovo ve formě mp3. Tento výraz vznikl ze složení slov iPod (mp3 přehrávač od společnosti Apple) a „broadcasting“ neboli „vysílání“. Podcast je příspěvek v obvyklé délce několika desítek minut. Často se jedná o rozhovor se zajímavou osobností nebo povídání samotného autora o tématech zajímavých pro jeho cílovou skupinu. Jeden z neznámějších podcastů dělá americký spisovatel motivační literatury Tim Ferris.

Portál

Vstupní brána, internetové stránky, které jsou určené pro široký okruh uživatelů a umožňují přístup k velkému množství nejrůznějších informací. Portály umožňují provozování e-shopů, vlastní e-mailovou schránku, je s nimi možné fulltextové vyhledávání.

PPC

PPC, také Pay Per Click, znamená v překladu platba za kliknutí. Především se jedná o klikání na reklamy, nejčastěji ve formě malého baneru, u kterých jejich vystavovatel zaplatí až za reálná kliknutí uživatelů.

Proklik

Proklikem rozumíme takové kliknutí na určitou reklamu či baner, které vede k přesměrování na cílové stránky. Za proklik se nepovažuje kliknutí na odkaz, které nevede k načtení stránek. Počítání prokliků je velmi důležité pro optimalizaci stránek, stejně jako pro účely propagace.

Proto-persona

Viz Persona s tím rozdílem, že při vytváření proto-persony nemůžeme vycházet z reálných dat, protože se vytváří ještě před tím, než na konkrétní produkt / službu máme zákazníky (např. před otevřením e-shopu.)

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close