Design webu
Vizuální vzhled internetových stránek. Uspořádání jednotlivých viditelných prvků na webu, jejich vybarvení a celková forma. Nevyplatí se podceňovat, nekvalitní design webu odradí i od jedinečného obsahu.
Další pojmy
Design webu
Vizuální vzhled internetových stránek. Uspořádání jednotlivých viditelných prvků na webu, jejich vybarvení a celková forma. Nevyplatí se podceňovat, nekvalitní design webu odradí i od jedinečného obsahu.
Direct marketing
Přímý marketing, nebo přímé oslovení zákazníka, obchodního partnera či jiného koncového uživatele. Nejčastější formou direct marketingu v internetovém prostředí jsou e-mailová obchodní sdělení, takzvané newslettery, které dostává zákazník po schválení.
Document Management System
Systém pro tvorbu a správu dokumentů. Především se jedná o jejich vytvoření, anotaci, autorizaci, publikaci a sdílení, dále pak kontrolu a optimalizaci těchto dokumentů ve firemním oběhu, takzvaném workflow.
Drobečková navigace
Navigace na webu, která je pouze orientačního charakteru, slouží k zobrazení aktuální pozice v hierarchii daných internetových stránek. Většinou se jedná o textové odkazy.
Duplicitní obsah
Obsah vyskytující se na více adresách. Hrozí za něj postihy od vyhledávačů.
Dynamika webu
Schopnost internetových stránek měnit prostředí, vyvíjet se a přinášet neustále novinky. V současnosti je dynamika webu základním předpokladem pro moderní provoz a interaktivitou s uživateli. Ti jsou právě prostřednictvím webové dynamiky oslovováni, často je jim web přizpůsobován na základě jejich priorit.
Doména
Internetová adresa. Například bartvisions.cz je doména druhého řádu. blog.bartvisions.cz by pak byla adresa třetího řádu. Doména prvního řádu, nebo jinak TLD (top level domain), je pak označení národní domény (.cz, .pl, .org...).
Double opt-in
Double opt-in je výraz, kterým můžeme rozumět tzv. dvoufázové ověření souhlasu se zasíláním obchodních sdělení. Nejčastěji se setkáváme s použitím e-mailové adresy a telefonu.
DNS
DNS neboli Domain Name System. Jedná se o uloženou databázi doménových jmen obsahujících informace o tom, na jakém serveru se dané domény nachází.
DNSSEC
DNSSEC je zabezpečení DNS serveru unikátním klíčem prostřednictvím takzvaného asymetrického šifrování. To znamená, že používá dva klíče. Jeden na šifrování a druhý na dešifrování. Prvním klíčem majitel domény podepíše a zašifruje údaje, které na doménu vkládá. Ostatní pak používají veřejný klíč, který ověří pravost údajů. Toto zabezpečení brání útočníkům zfalšovat IP adresu domény, kterou chcete navštívit a jejímu přesměrování na podrženou webovou stránku. Svou doménu můžete zabezpečit pomocí DNSSEC kontaktováním svého registrátora. Důležité je však mít zabezpečené i připojení, to pro změnu zařídí poskytovatel vašeho internetu.
DKIM
Jedná se o zkratku výrazu DomainKeys Identified Mail neboli e-mail podepsaný doménovým klíčem. DKIM je druh elektronického podpisu, který chrání příjemce e-mailů před spamem. E-mail podepsaný prostřednictvím DKIM nemá na koncové uživatele žádné nároky. Tento klíč / podpis si můžete vygenerovat sami ve většině freemailových služeb (v Gmailu můžete klíč vygenerovat přes Aplikace – Gmail – Ověření – DKIM), čímž zabráníte, aby vaše e-maily padaly příjemcům do spamu či do promo akcí. DKIM funguje na podobném principu jako SPF, jedná se však o modernější a bezpečnější způsob ověření totožnosti odesílatele. Rozšifrování podpisu DKIM provádí samotná e-mailová služba na základě veřejného klíče DNS doméně.
Doctrine
Doctrine je nástroj (nebo spíše sada nástrojů) používaný hlavně v PHP aplikacích, zejména těch postavených na frameworku Symfony. Doctrine se zabývá persistencí dat, což znamená, že umožňuje ukládat objekty do databáze a načítat je zpět do objektů, aniž by bylo třeba ručně psát SQL kód. Můžeme říci, že se jedná o ORM (Object-Relational Mapping) nástroj. Díky ORM může vývojář pracovat s databázovými záznamy jako s běžnými objekty v jazyce PHP.