SERP

SERP je zkratkou anglických slov Search Engine Result Page – ve volném překladu stránka výsledků vyhledávání. Používá se v souvislosti s vyhledávači typu Google a Seznam (Bing, Duck Duck Go…). Jak už český název napovídá SERP je to, co vidíte poté, co do lišty vyhledávače zadáte termín, který hledáte. Výsledky v SERP jsou ovlivněné jak placenou reklamou, tak i SEO a linkbuildingem. Dostat se na první pozice v SERPu je velmi přínosné pro každý e-shop i podnikatele, ale jedná se o běh na dlouhou trať. Výsledky v SERPu se pravidelně mění na základě změn na webu i na dalších faktorech. Pro uživatele je zároveň důležité vědět, že první pozice v SERPu se vždy nemusí rovnat těm nejkvalitnějším výsledkům, zvláště, pokud se jedná o placenou reklamu.

Google, Seznam i ostatní vyhledávače se však na první pozice přirozeného (organického) vyhledávání, snaží umisťovat ty nejrelevantnější výsledky.